Tripid,  Tsill

Piiterisse paraadile

Kunagi ammu sai kĂ€idud paraadi vaatamas Piiteris lausa ekskursiooniga 😉 Seekord mĂ”tlesin, et lĂ€hen tsillin oma Piiteri sĂ”braga niisama. Kohale tuleb minna ikka pĂ€ev varem, et paremaid kohti saada 😀 Seal hakkab see paraadi eelmĂ€ng juba mitu pĂ€eva varem peale igasugu sĂ”jaaegse atribuutikaga. KĂ€isin kolistasin vĂ€he JĂ€nesesaarel ja Rosta sammaste juures, seal olid telklaagrid pĂŒsti aetud ja kĂ”ik huvilised said sĂ”jaaegseid vidinaid nĂ€ppida. Miskid pruutpaar istus telgis ja nĂ€ppis automaate, pruudikimbust polnud asjagi 😀 😀 Pikalt siin töllerdada ei viitsinud, vastikult niiske ilm oli. Lonkisin ĂŒle Neeva, seal olid mĂ”ned sĂ”jalaevad juba homseks paraadiks valmis. LĂ”puks jĂ”udsin Nevskile ja kĂ€isin Kaasani katedraalis. See on selline mĂŒstiliselt suur ja rahulik kirik, ei miskit lĂ€rmi kuigi seal on alati rahvast hullult. Siit kimasin metrooga Narva vĂ€ravate juurde, sĂ”ps juba ootas. Kirovi ausamba juurde oli ĂŒles rivistatud terve posu sĂ”jaaegset tehnikat, kĂ€isime nĂ€ppisime vĂ€he neid

JĂ€rgmisel hommikul plaanisime, et lĂ€heme vaatame seda paraadivĂ€rki paleevĂ€ljakul aga mĂ”tlesime kĂ€igult ringi nĂ€hes seda rahvamassi mis juba kell 8 hommikul ootamas oli. MĂ”tlesime, et vaatame seda pealelĂ”unast vanatehnika paraadi Nevskil aga senikaua lĂ€hme kuskile muuseumi. VĂ”idupĂŒha on hea pĂ€ev, kĂ”ik muuseumid on sel pĂ€eval tasuta sissepÀÀsuga 😉 Algul mĂ”tlesime, et lĂ€hme Kunstkamerasse aga ei viitsinud trĂŒgida selles hullus rahvamassis. SĂ”ps tegi ettepaneku, et lĂ€hme siinsamas ĂŒmber nurga olevasse Vene Etnograafiamuuseumi, pidi igavesti Ă€ge olema. Ma algul suhtusin asja skeptiliselt. Aga kui me olime seal Ă”ige mitu tundi veetnud eksponaate uurides jĂ”udis kohale, et sitaks Ă€ge muuseum. Ka Eesti rahvariideid nĂ€gi seal vĂ€ljapanekul. Igatahes Mina soovitan soojalt selle muuseumi jaoks aega leida super elamus. Huvitav oli vaadata kuipalju tsaariaegset hĂ”beraha oli rahvuslikeks eheteks tehtud. Huvitav miks nii… kas oli raha niipalju kĂ€es, et polnud kuskile mujale panna vĂ”i puudus sellel rahal vÀÀrtus.

LĂ”puks oli aeg sealmaal, et paraad hakkab. Lonkisime lĂ€bi pargi Nevski ÀÀrde. Krt iga nurga peal miski lava pĂŒsti ja ĂŒritused kĂ€isid.

LĂ”puks lendas politseikopter ĂŒle ja paraad algas. Igasugu Ă€gedat tehnikat oli nĂ€ha mööda vuramas. Üks tola oli isegi oma linnamaasturi kĂŒljele kirjutanud T – 34 😀 😀

Kui paraad vaadatud töllasime veel linnas ja tegime aega parajaks. Saluuti ju ka ikka vaja vaadata 😀 Seal on see saluudivĂ€rk alati pĂ€ris suurejooneline ja tasub vaatamist. Kesklinna muidugi trĂŒgida ei maksa selleks, lihtsalt ei mahu kuskile. Peale saluuti kobisime kodu kotile.

JĂ€rgmisel hommikul kui pestud-kustud-kammitud lonkisin linna peale. Paar tundi oli vaja parajaks teha kuskil enne bussile minekut. Kobisin ajaviiteks Nevski kloostrisse, See on ka pĂ€ris huvitav kohake aja veetmiseks. Rahulik ja vaikne nagu Kaasani katedraalgi. VĂ€ljas on posu kellasi mida igaĂŒks vĂ”ib proovida lĂŒĂŒa ja iga nurga peal mĂŒĂŒakse kloostri toodangut ka. LĂ”puks oli aeg minema hakata. Siit saab kui oskad vaikselt lĂ€bi aiaaukude ja pisikeste tĂ€navate otse bussijaama juurde vĂ€lja.